The School of European Swordsmanship Forum

Full Version: Pitkävartiset nahkahanskat
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Mistä voisi löytää teräshanskojen sisälle pitkävartiset nahkahanskat?
Ei ole ainakaan Kuopiosta löytynyt. Nyt on käytössä tavalliset nahkaiset työrukkaset, jotka toimii muuten ihan hyvin, mutta varsi saisi olla reilusti pitempi.
Suomessa en tiedä kuin tämän:
http://rautaportti.fi/Aseet/Muut%20tuott...untlet.htm

Tietty halvemmallakin saa kun kohdistaa katseensa ulkomaille:
http://www.suspensionofdisbelief.co.uk/s...a-clothing
Kiitos vinkistä. Helpommalle tuntuu tilailla Suomesta, kun oikean koon ennakkoon varmistaminen on joskus vähän hankalaa. Tuossa Suomessa myytävässä hansassa onkin sitten todella pitkä varsi, 38 cm. Onkos se käytännöllinen teräshanskan kanssa?
Yksiä rautaportin hanskoja olen käteeni kokeillut, ja niissä tuo kämmenosan nahka tuntui kyllä todella ohuelta.
Oletkos muuten sellaisia haljasnahkaisia hitsarin sormikkaita kokeillut? Vartta löytyy ja niitähän saa sekä vuorellisina että vuorettomina. Ainakin jollain olen sellaiset nähnyt rautahanskojen alla.
Hinnalla eivät pitäisi olla pilattu, ja kumma on jos ei Kuopion K-raudasta tai muusta vastaavasta paikasta löydy... O_o
(05-06-2009 07:16 AM)Jukka Sillanpää Wrote: [ -> ]Yksiä rautaportin hanskoja olen käteeni kokeillut, ja niissä tuo kämmenosan nahka tuntui kyllä todella ohuelta.
hmm... eipä sitten ehkä kestä oikeasti miekkailua.

(05-06-2009 07:16 AM)Jukka Sillanpää Wrote: [ -> ]Oletkos muuten sellaisia haljasnahkaisia hitsarin sormikkaita kokeillut? Vartta löytyy ja niitähän saa sekä vuorellisina että vuorettomina. Ainakin jollain olen sellaiset nähnyt rautahanskojen alla.
Hinnalla eivät pitäisi olla pilattu, ja kumma on jos ei Kuopion K-raudasta tai muusta vastaavasta paikasta löydy... O_o
Hitsarin sormikkaita on testattu. Muuten olivat oikein hyvät, mutta nahka oli sitten jo sellaista koppuraa, että tuntuivat varsinkin ommelsaumojen kohdalla tosi epämiellyttäviltä. Tuli sitten otettua vierestä tavalliset nahkaiset työrukkaset lyhyillä varsilla.
Saattaisihan tuollainen haljas muokkautua pehmeämmäksi käytössä. Dodgy
Täältä löytyi pitkävartisia hitsarin käsineitä kelvollisesta nahkasta tehtynä:
http://www.temrex.fi/verkkokauppa/produc...g.php?c=94
Itsekin olen paininut saman ongelman kanssa. Olen värkkäämässä itselleni varmaan kohtapuoleen miekkailuhanskoja - sellaisia mitkä voisi helposti kiinnittää gauntletin alle ja missä kämmenselän puolella olisi kunnon toppaukset. Olen myös erään paikallisen kyläsuutarin kanssa alustavasti miettinyt, josko juuri hitsaajan hanskoista saisi inhimillisellä vaivalla muokattua kunnon sparraushanskat. Jos siitä projektista tulee jotain, niin ilmoittelen varmasti.
(08-24-2009 07:25 PM)Simo Nousiainen Wrote: [ -> ]Itsekin olen paininut saman ongelman kanssa. Olen värkkäämässä itselleni varmaan kohtapuoleen miekkailuhanskoja - sellaisia mitkä voisi helposti kiinnittää gauntletin alle ja missä kämmenselän puolella olisi kunnon toppaukset. Olen myös erään paikallisen kyläsuutarin kanssa alustavasti miettinyt, josko juuri hitsaajan hanskoista saisi inhimillisellä vaivalla muokattua kunnon sparraushanskat. Jos siitä projektista tulee jotain, niin ilmoittelen varmasti.
Tuolta Temrexiltä osteltiin "argonhitsauskäsine Lionsafe Mexico" -käsineitä ja oikein mukavat on kädessä. Kestäneetkin ovat, ainakin toistaiseksi. Hintaa oli vajaa10 euroa pari.

Näin eräällä puolalaisella miekkailuharrastajalla kämmenselän ja rystysten pehmusteena huovitettua villaa. Oliskohan sellainen hyvä ratkaisu? Mistähän sellaista saisi ostaa?
Reference URL's